Pagina's

woensdag 19 november 2014

Gezellig hoekje


Ik ging op pad naar Rataplan, één van de kringloopwinkels bij ons in Naaldwijk.  Zo af en toe kijk ik in de lijstjesbak of er nog leuke oude borduurwerken binnen zijn gekomen. Vandaag had ik geluk, want ik scoorde er wel 3. Eentje met een hele mooie lijst. En wat stond er een leuk, oud krukje, zo eentje die vroeger bij mijn opa en oma onder de keukentafel stond en waar wij als kinderen op mochten zitten. 


Toen ik met al dat moois naar buiten liep stond daar een heel lief, oud tafeltje.  Ik kon mijn ogen er niet vanaf houden en zag al voor hoe hij bij mij in huis zou staan. Soms kom je iets tegen waar je gewoon geen nee tegen kan zeggen. Ik zette snel alle spullen in de auto en liep snel terug, je weet maar nooit hoe snel iemand je voor kan zijn.


Maar eerst moest ik dus nog aan de slag,  want het bruine tafeltje moest wit worden. Stiekem hoopte ik dat ik er met één laag verf zou zijn, maar helaas moesten er wel een paar lagen op. Maar het resultaat mag er zijn, want ik ben helemaal blij met mijn nieuwe hoekje.


De mannen in huis vinden het borduurwerk helemaal niks daar op dat tafeltje,  maar ik vind het helemaal af zo. Mijn favoriete boeken bij de hand, kaarsjes aan en het hoekje is voor mij compleet. Wat kan een mens gelukkig worden van een bezoekje aan de kringloop. 


Fijne dag!
Knuff xx



Geen opmerkingen:

Een reactie posten